Sunday, December 25, 2011

anime feberet gua



aq pn xtaw cmne de lg makhluk dlm dunia ni y still xtaw pe tu ONE PIECE
siyes aq bleh geleng kpale je ble de y xtaw
hahahaha. so ni aq nk cte la kish dia dr awl smpai la skrg. cte dia x abes ag n still berkembang'
stiap mggu update. lyn.................

ONE PIECE bermula dengan hukuman bunuh Gold Roger, seorang lelaki yang dikenali sebagai Raja Lanun (pirate king). Sejurus sebelum kematiannya, Roger mengumumkan bahawa khazanah, ONE PIECE, sesiapapn blh mengambilnye, menyebabkan Great Era Pirate bermula. Hasilnya, lanun tidak terkira banyaknya berduyun ke Grand Line mencari harta.
Dua puluh tahun telah berlalu sejak
hukuman bunuh Roger, dan Monkey D. Luffy, lanun muda yang diilhamkan oleh lanun yang dikenali sebagai "red hair" Shanks, sejak dalam perjalanan dari East Blue untuk mencapai status seperti Roger dan mencari harta. Dia mengumpul dan membawa anak-anak kapal yang dinamakan sembilan anggota Straw Hat Pirates. Setiap anak kapal Luffy akhirnya menjadi kawan rapat, termasuk 'satouryuu style swordman' Roronoa Zoro, navigasi dan pencuri Nami, penipu dan pengecut penembak jitu Usopp, chef kaki prempuan Sanji, doktor dan rusa anthropomorphized Tony Tony Chopper, ahli arkeologi dan bekas musuh dorg Nico Robin, Franky robot pervy pembina kapal, dan pemuzik yang hanya  rangka Brook.
Anak-anak kapal melintasi laluan2 dengan penjahat yang pelbagai, itu seperti Buggy the Clown, kebanyakan dari shicibukai, Marin, yang btgggjwb meletakkan nilai ke atas kepala  Luffy,, Zoro, dan akhirnya ke atas lain lain kru, dan Arlong, Fishman dan bekas Lanun Matahari. Mereka menghadapi Baroque Work, sindiket jenayah yang bertanggungjawab untuk memulakan perang saudara di dalam kerajaan padang pasir Alabasta, berhadapan dengan Blackbeard Pirates, yang mempunyai impian juga untuk menjadi Raja Lanun. mereka juga menghadapi Enel, pemerintah pulau terapung Skypiea. Kemudian, mereka terpaksa blwn dgn Aokiji the Admiral, yang mendedahkan bahawa Robin telah terlibat dalam mencari Poneglyphs, batu-batu dengan tanda-tanda yang ditinggalkan oleh tamadun purba yang Roger sendiri juga dapat membaca. luffy dan lelaen juga menghadapi Cipher Pol No 9 (CP9), agensi risikan yang bertanggungjawab bagi pemusnahan tanah air Robin, yang menyebabkan Strawhat Pirates mengisytiharkan perang ke atas Kerajaan Dunia. Selepas pertempuran epik di Lobby Enies, CP9 kalah - menyelamatkan Robin dan membalas dendam nyawa yang hilang dalam kemusnahan - dan setiap Strawhat Pirates menerima bounty ke atas kepala mereka.
Beberapa waktu kemudian,
Strawhat Pirates bersedia untuk belayar ke Dunia Baru, separuh lagi Grand Line. Strawhat Pirates akhirnya dipisahkan dalam peperangan di Sabaody Archipelago. Pada masa yang sama, Luffy mendpt tahu abg dia anak krpada Gol D Roger , Portgas D. Ace akan dihukum bunuh, dan bersama menyertai peperangan menentang kumpulan lanun yang diketuai oleh Whitebeard (War of the best). Luffy akhirnya menyelamatkan Ace, tetapi kedua-dua Whitebeard dan Ace terbunuh dalam keadaan huru-hara tersebut. Kemudian, Luffy dan anak-anak kapal menjalani latihan yang ketat, di bawah latihan org power2 (legend r sng cte). Dua tahun kemudian, Strawhat Pirates kmbali bersatu dan melakukan perjalanan ke Fishman Island untuk memasuki Dunia Baru (New World). Pada masa yang sama, kumpulan lanun Fishman jahat (New Fishman Pirates) muncul, dan merancang satu rampasan kuasa untuk menentukan nasib pulau ini, tetapi akhirnya dikalahkan oleh Strawhat Pirates di samping Jimbei.

0 comments:

Post a Comment